Gmina Puszcza Mariańska

Struktura Urzędu

KADRA ZARZĄDZAJĄCA

Pokój nr 6

WÓJT GMINY (terenowy organ administracji publicznej)

KRZYSZTOF BORYNA - kierownik Urzędu Gminy Puszcza Mariańska

Kontakt

TEL. KOM.: +48 790 474 242

Pokój nr 7

SEKRETARZ GMINY

WIOLETA MALOWANIEC

Kontakt

Zakres kompetencji

  • bezpośredni nadzór nad samodzielnymi stanowiskami pracy,
  • wykonywanie funkcji kierownika administracyjnego Urzędu Gminy,
  • obsługa kadrowa Urzędu,
  • przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy,
  • współpraca z Radą Gminy,
  • nadzór nad realizacją zadań związanych z przeprowadzeniem referendów i wyborów powszechnych a także z przeprowadzeniem spisów,
  • nadzór nad obsługą prawną, informatyczną Urzędu,
  • nadzór nad funkcjonowaniem przepisów w zakresie bezpieczeństwa informacji i ochrony danych w Urzędzie,
  • pełnomocnik ochrony informacji niejawnych,
  • koordynator ds. dostępności,

Pokój nr 23

SKARBNIK GMINY

ELŻBIETA ZDZIEBŁOWSKA - KIEROWNIK REFERATU FINANSOWEGO

Kontakt

Zakres kompetencji

  • wykonywanie określonych przepisami obowiązków z zakresu rachunkowości,
  • kierowanie pracą Referatu Finansowego,
  • nadzór i kontrola nad realizacją budżetu gminy,
  • kontrasygnata czynności prawnych, które mogą spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych,
  • współdziałanie przy opracowaniu budżetu gminy,
  • współdziałanie przy sporządzaniu sprawozdawczości budżetowej

REFERAT FINANSOWY URZĘDU GMINY

Pokój nr 17

Księgowość budżetowa Urzędu Gminy

  • INSPEKTOR DOROTA GRADOWSKA
  • PODINSPEKTOR DOROTA PECYNA
  • PODINSPEKTOR JOLANTA ZEGAREK

Kontakt

Zakres kompetencji

  • obsługa finansowo-księgowa Urzędu,
  • kształtowanie właściwej polityki finansowej w celu zapewnienia zdolności płatniczej Gminy,
  • kontrola prawidłowości dyspozycji w zakresie wykonywania budżetu pod względem zgodności z planem i dyscypliną finansową,
  • uruchamianie środków dla poszczególnych dysponentów budżetu,
  • prowadzenie sprawozdawczości budżetowej,
  • kontrola i nadzór nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych,
  • prowadzenie ksiąg rachunkowych i ewidencji mienia komunalnego,
  • ustalanie wyniku finansowego gminy,
  • współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, aparatem skarbowym i bankami,
  • prowadzenie spraw płacowych, podatkowych i ubezpieczeniowych pracowników samorządu, w zakresie przypisanym pracodawcy przez przepisy ustaw,
  • obsługa zleceniobiorców Gminy

Pokój nr 18

„podatki” Urzędu Gminy

  • PODINSPEKTOR ILONA KOWALSKA
  • PODINSPEKTOR KAROLINA BRZEZIŃSKA
  • PODINSPEKTOR MONIKA KAMIŃSKA

Kontakt

Zakres kompetencji

  • prowadzenie ewidencji podatników podatków i opłat lokalnych m.in.:
    • podatku leśnego,
    • podatku od nieruchomości,
    • podatku rolnego,
  • dokonywanie wymiaru podatku,
  • współpraca z sołtysami przy poborze podatków i opłat,
  • wydawanie zaświadczeń potwierdzających stany mające odzwierciedlenie w ewidencjach podatkowych,
  • obsługa rolników w zakresie zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego

Pokój nr 21

„Księgowość podatkowa” Urzędu Gminy

  • PODINSPEKTOR BEATA WASILEWSKA
  • INSPEKTOR BEATA MAZGAJSKA – REDLICKA

Kontakt

Zakres kompetencji

  • prowadzenie ewidencji podatników podatku od środków transportowych,
  • współpraca z sołtysami przy rozliczaniu pobranych należności podatkowych,
  • księgowanie dochodów w zakresie podatków i opłat,
  • obsługa mieszkańców w zakresie poboru opłaty za dostarczoną wodę i odprowadzone ścieki (wystawianie faktur)

Pokój nr 11

Księgowość szkół

  • PODINSPEKTOR ANETA KWIATKOWSKA
  • PODINSPEKTOR WIOLETTA SKROCKA

Kontakt

Zakres kompetencji

  • obsługa kadrowo-płacowa szkół
  • obsługa księgowo-budżetowa szkół
  • obsługa księgowo-budżetowa GOPS

SAMODZIELNE STANOWISKA PRACY

Pokój nr 22

SAMODZIELNE STANOWISKO DS. GOPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI

INSPEKTOR AGNIESZKA STROJEK

Kontakt

Zakres kompetencji

  • prowadzenie spraw administracyjnego z zakresu gospodarki nieruchomościami gminnymi,
  • przeprowadzanie postępowania i wydawanie decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości,
  • przeprowadzenie postępowania w sprawie scalenia i podziału nieruchomości,
  • podejmowanie współpracy z sołtysami gminy w zakresie dot. funkcjonowania rolnictwa na terenie gminy,
  • współpraca z rolnikami,
  • numeracja porządkowa nieruchomości na terenie gminie oraz nazewnictwo wsi, placów i ulic.

Pokój nr 12

SAMODZIELNE STANOWISKO DS. GOSPODARKI KOMUNALNEJ

PODINSPEKTOR WIESŁAW FRYDMAN

Kontakt

Zakres kompetencji

  • prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem w należytym stanie sieci wodociągowej, sieci kanalizacyjnej, stacji uzdatniania wody i oczyszczalni ścieków na terenie gminy, w tym bieżąca eksploatacja, przeprowadzanie remontów i konserwacji infrastruktury;
  • wydawanie warunków przyłączenia nieruchomości do sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej.

SAMODZIELNE STANOWISKO DS. GOSPODARKI LOKALOWEJ

PODINSPEKTOR ANNA WILANEK

Kontakt

e-mail: gosp.lokalami@puszcza-marianska.pl

Zakres kompetencji

  • prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem i zarządzaniem cmentarzami komunalnymi, miejscami pamięci narodowej;
  • prowadzenie spraw dotyczących pojazdów służbowych Urzędu Gminy;
  • prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem mieszkaniowym zasobem gminy, w tym wystawianie faktur za najem lokali,
  • wynajem lokali i pomieszczeń gminnych,
  • prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem budynków komunalnych.

Pokój nr 13

SAMODZIELNE STANOWISKO DS. GOSPODARKI ODPADAMI

INSPEKTOR DOROTA WÓJCICKA

Kontakt

Zakres kompetencji

  • wydawanie zezwoleń na prowadzenie przez przedsiębiorcę działalności określonej ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz kontrola działalności przedsiębiorcy w zakresie zgodności wykonywanej działalności z zezwoleniem,
  • wykonywanie zadań gminy związanych z utrzymaniem porządku i czystości w gminie,
  • organizacja systemu odbioru odpadów komunalnych w gminie,
  • wykonywanie przepisów ustawy o odpadach, w zakresie należącym do zadań gminy;

SAMODZIELNE STANOWISKO DS. OBSŁUGI FINANSOWEJ GOSPODARKI ODPADAMI

INSPEKTOR ANNA HEJDUK

Kontakt

e-mail: finanse_odpady@puszcza-marianska.pl

Zakres kompetencji

prowadzenie księgowości opłaty za odbiór odpadów komunalnych.

Pokój nr 5

URZĄD STANU CYWILNEGO (USC), EWIDENCJA LUDNOŚCI, DOWODY OSOBISTE

KIEROWNIK USC - TOMASZ WITECKI

Kontakt

Z-CA KIEROWNIKA USC - JUSTYNA NIEWIADOMSKA

Kontakt

Zakres kompetencji

USC w szczególności zajmuje się:

  • prowadzeniem akt stanu cywilnego (urodzenia, małżeństwa, zgony),
  • czynnościami dot. zawarcia małżeństwa konkordatowego,
  • czynnościami prowadzonymi przez USC z zakresu prawa rodzinnego i opiekuńczego, oraz wydawaniem dowodów osobistych.

Prowadzenie spraw z zakresu ewidencji ludności na podstawie przepisów ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych, a w szczególności:

  • ewidencji ludności w gminie: zameldowanie, wymeldowanie, wydawanie zaświadczeń dot. zameldowania,
  • nadanie numeru pesel,
  • udostępnianie informacji – danych osobowych, stosownie do obowiązujących przepisów,
  • wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania i wymeldowania,
  • czynności związane z kwalifikacją wojskową.

Pokój nr 20

SAMODZIELNE STANOWISKO DS. OBYWATELSKICH

INSPEKTOR ALEKSANDRA WÓJCICKA

Kontakt

Zakres kompetencji

  • współpraca z organizacjami pozarządowymi, organizacjami pożytku publicznego,
  • prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem oświaty na terenie gminy, z wyłączeniem spraw finansowo-kadrowych,
  • prowadzenie spraw związanych z stypendiami dla uczniów,
  • pomoc materialna dla uczniów,
  • prowadzenie spraw związanych z ochroną zdrowia.

SAMODZIELNE STANOWISKO DS. KONTROLI I EGZEKUCJI

PODINSPEKTOR ANNA STRZEMIECZNA

Kontakt

Zakres kompetencji

  • prowadzenie spraw związanych z egzekucją należności na rzecz Gminy Puszcza Mariańska,
  • prowadzenie postępowań kontrolnych w zakresie zadań gminy.

Pokój nr 14

SAMODZIELNE STANOWISKO DS. OBSŁUGI RADY GMINY I EWIDENCJI DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

INSPEKTOR BEATA KUŹMA

Kontakt

Zakres kompetencji

  • obsługa techniczna i administracyjna Rady Gminy w Puszczy Mariańskiej,
  • obsługa przedsiębiorcy w zakresie Centralnej Ewidencji Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG),
  • wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
  • prowadzenie archiwum zakładowego,
  • obsługa Biuletynu Informacji Publicznej.

Pokój nr 8 - SEKRETARIAT - centrala telefoniczna Urzędu Gminy

SAMODZIELNE STANOWISKO DS. ADMINISTRACYJNYCH

INSPEKTOR AGNIESZKA MALOWANIEC - JEZIORSKA

Kontakt

Zadania sekretariatu

  • prowadzenie kancelarii ogólnej (sekretariatu) Urzędu Gminy (odbiór wpływającej korespondencji),
  • obsługa centrali telefonicznej, poczty e-mail, skrzynki podawczej e-puap Urzędu Gminy,
  • obsługa organizacyjna sołectw.

SAMODZIELNE STANOWISKO DS. ADMINISTRACYJNYCH, ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO I OBRONY CYWILNEJ

e-mail: zarz.kryzysowe@puszcza-marianska.pl

Do zadań stanowiska należy:

  • prowadzenie spraw będących zadaniami gminy w zakresie zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej oraz
  • pomoc przy realizacji zdań należących do sekretariatu.

Pokój nr 9

SAMODZIELNE STANOWISKO DS. ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO

INSPEKTOR JOANNA PINDOR

Kontakt

TEL. WEW. 34

e-mail: gosp.przestrzenne@puszcza-marianska.pl

Zakres kompetencji

  • sporządzenie i realizacja studium uwarunkowań i zagospodarowania przestrzennego gminy,
  • opracowywanie projektów uchwał o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy,
  • procedura zmian w planie zagospodarowanie przestrzennego,
  • wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz prowadzenie ich rejestru,
  • wydawanie decyzji inwestycji celu publicznego oraz prowadzenie ich rejestru,
  • procedura zmiany przeznaczenia gruntów rolnych i leśne na cele nierolnicze i nieleśne.

SAMODZIELNE STANOWISKO DS. OCHRONY ŚRODOWISKA

INSPEKTOR IRMINA CUPER

Kontakt

Zakres kompetencji

  • wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia,
  • prowadzenie postępowania w sprawach wycinki drzew i krzewów, nielegalnej wycinki drzew i krzewów oraz innych czynności zastrzeżonych do kompetencji Wójta Gminy z ustawy o ochronie przyrody,
  • realizacja czynności wynikających dla gminy z ustawy o ochronie zwierząt,
  • realizacja zadań gminy wynikających z prawa geologicznego i górniczego,
  • realizacja zadań gminy wynikających z prawa ochrony środowiska,
  • realizacja zadań w zakresie zwalczania zaraźliwych chorób zwierząt,
  • prowadzenie postępowania w zakresie ochrony roślin przed chorobami, szkodnikami i chwastami,
  • realizacja zadań wynikających z prawa łowieckiego,
  • realizacja czynności należących do gminy z zakresu bezpieczeństwa przeciwpożarowego oraz związanych z funkcjonowaniem ochotniczych straży pożarnej na terenie gminy, współdziałanie w realizacji zadań z gminnym komendantem ochrony przeciwpożarowej oraz związkiem OSP,
  • realizacja zadań gminy wynikających z ustawy o lasach, w szczególności wykonywanie prac związanych z powstaniem planu urządzania lasu,
  • udostępnienie informacji o środowisku posiadanych na stanowisku pracy oraz prowadzenie publicznie dostępnych wykazów tych informacji stosowanie do przepisów ustawy,
  • prowadzenie spraw należących do kompetencji gminy związanych z unieszkodliwianiem wyrobów zawierających azbest.

Pokój nr 10

SAMODZIELNE STANOWISKO DS. DRÓG

PODINSPEKTOR SYLWIA WOSZCZYK

Kontakt

Zakres kompetencji

  • prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem zadań zarządcy dróg gminnych, w tym wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie pasa drogowego dróg publicznych oraz zgód dot. dróg będących własnością gminy,
  • prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem /remontami, bieżącą eksploatacją, utrzymaniem czystości/ przystanków autobusowych na terenie gminy,
  • oświetlenie uliczne dróg.

SAMODZIELNE STANOWISKO DS. ZARZĄDZANIA ENERGIĄ I OCHRONY POWIETRZA

PODINSPEKTOR ANETA BŁOŃSKA

Kontakt

Zakres kompetencji

  • prowadzenie spraw związanych z zapotrzebowaniem gminy w energię,
  • wykonywanie zadań gminy w zakresie Programu Priorytetowego Czyste Powietrze, realizacji uchwały antysmogowej na terenie gminy,
  • wykonywanie zadań gminy w zakresie centralnej ewidencji emisyjności budynków (CEEB),

SAMODZIELNE STANOWISKO DS. ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

INSPEKTOR ALEKSANDRA GÓRAJ

Kontakt

Zakres kompetencji

REALIZACJA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH GMINY W TRYBIE USTAWY PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH.

Budynek przy Pl. Tadeusza Kościuszki

/wejście przy przystanku autobusowym/

SAMODZIELNE STANOWISKO DS. INWESTYCJI

  • INSPEKTOR WALDEMAR IWANOWICZ
  • PODINSPEKTOR ANETA ŚLEDŹ

Kontakt

Zakres kompetencji

Przygotowanie i prowadzenie inwestycji gminnych.